Ont i magen

I natt var det inte så mycket sömn, eller det blev lite mindre än vanligt iallafall. Nu har Julius mage varit mycket bättre de senaste 4 dagarna men igår kväll satte det igång igen. Stackarn, han tar i och kämpar så han blir alldeles röd i ansiktet och gnyr hela tiden... Det är jobbigt när man inte kan hjälpa till mer än att massera och trösta. Han höll på och kämpade i en timme innan det släppte, eller han somnade av utmattning.
Sen gick det bra att mata vid 2 sen efter maten vid 5.30 satte det igång igen.
Det var bara att massera igen och efter en timme satte magen verkligen igång, bytte blöjan och när han låg där utan blöja så sprutade det ur bajs rätt på min mage och på hela golvet. hahaha. 
Efter det så var han så pigg och det var omöjligt att få honom att somna igen så det var bara att försöka sysselsätta honom i babysittern, på min mage, med sånger och gå runt och sjunga lite för honom. Sitta still är inte så jättekul längre, det ska röra på sig och han vill gärna sitta på armen så han kan se och hänga med på allt.

Nu har han sovit i tre timmar och det behövde han nog verkligen, även jag skulle behöva sova ett tag med jag är för pig och får ta och sova tidigt i kväll istället.

Idag åt vi frukost på altanen, det är så härligt att äntligen våren är här. Man vill verkligen vara ute och röra på sig och jag skulle vilja kratta löv men min mage säger ifrån. Måste ta det lugn i några veckor till även fast det bara rycker i kroppen och man vill komma igång med lite träning.

Kroppen har verkligen tappat formen... Men det är inte så jobbigt som jag trodde det skulle vara men det är kanske för att jag har förhoppningar att komma i gång med träningen snart.
Gick upp 11 totalt under graviditeten och när jag vägde mig i går så hade jag gått ner 12!
Men som sagt, jag har knappt rört på mig på 10 månader så alla muskkler jag hade innan är borta. Benen har aldrig varit så mjuka, det är ingen skillnad mellan rumpa och rygg det är i ett. Haha Låter snyggt va. Det är det inte men jag trivs med  mig själv iallafall.

Satt och tittade på alla korten på Julius här om dagen och insåg att vi inte hade så mycket vakna kort på honom, så nu har vi tagit lite såna oxå.
Nej, nu har jag försökt att lägga in en bild i två timmar så det blir inga bilder idag. Är det någon som har tips om hur man kan göra det på något smidigare sätt.
Jag försöker lägga in bilder i morgon när jag har hela dagen på mig.

Glad Påsk





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0