Virrig

Jag har hört att man blir glömsk när man blir mamma, men jag har blivit virrig.
Igår skulle jag klippa Linus med trimmern. Brukar göra det och vi kör alltid 6 mm.
Han satte sig på stolen och jag satte igång, drog med trimmern från nacken och upp mot huvudet lite snabbt och yvigt... Så ser jag att det inte blir något hår kvar där jag dragit med trimmern. Alltså har jag inte satt på spärren på 6 mm utan det är inställt på 0 mm!!!!
Jag blev alldeles kall i kroppen och ville helst inte berätta för honom vad jag gjort men jag hade redan sagt, Oj då.
Så han undrade så klart vad som hänt, så det var bara att berätta och jag började gråta för jag kände mig så dum.
Fixade resten av håret med rätt inställning och Linus undrade om det syndes... Och det gjorde det. se själva...

Som tur är växer det väldigt fort och så fort det är 3 mm så kör vi hela huvudet igen.... Om jag får.

Annars funkar det bra här hemma.
Julius har haft lite magknip de senaste dagarna. Han har verkligen kämpat och tagit i men vi har fått hjälpa honom lite med massage och benpress mot magen. Nu idag har magen varit i fin fin form och funkat som den ska.

Tog en lång promenad på två timmar idag i solen men det var lite väl  långt. Var helt slut i ryggen och benen och ´jag fick ont i magen, i de inre stygnen. Måste ta det lite lugnt ett tag till så det hinner läka ihop ordentligt.
Var iallafall förbi jobbet en snabbis men alla barnen sov men jag fick mig en liten pratstund med Jenny.
Medans jag stod där och pratade så blev ena bröstet stenhårt och jag fick så jäkla ont. Mjölkstockning. Jag hade bara en fleectröja på mig och det blåste ganska mycket. Det var bara att skynda sig hem och mata Julius och ställa Sig i en varm dusch. Det hjälpte men det gjorde riktigt ont att amma honom. Nu ligger han och sover i soffan med Linus, ser mysigt ut och jag ska oxå passa på att sova en stund.






Kommentarer
Postat av: tommy

Jag tycker Linus nya frisyr blev jättefin ;). Men jag undrar om det inte skulle se bättre ut med en likadan repa på vänster sida...risken är stor att Linus blir vårens trendsetter.

2009-04-06 @ 20:13:21
Postat av: Moster

Håller med ovanstående talare/skrivare, likadant på andra sidan gör susen. :-)Vad söt Julius är när han suger på tummen. Kram

2009-04-06 @ 22:12:11
Postat av: Mamsen

Hi,hi Jag tycker som Tommy jag. Gör en repa på andra sidan också så blir du fin Linus. Men junior är ju för söt, pussa på honom från mormor.

2009-04-06 @ 22:29:50
Postat av: Eija

Ha,ha...:) Stackars Linus! Men vilken go baby ni har! När ska jag få se honom? Kram!!

2009-04-07 @ 01:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0