Igår gick det undan

Igår hände det massor här hemma.
Vi satt i onsdags och hade lite panik över att det är så mycket som måste bli klart till nästa fredag då huset ska vara tomt. Att packa ihop ett hus tar längre tid än vad man tror. 
Vi var ju ute i så god tid tyckte vi men så kom det där lilla med att vi måste fixa rummen under garaget.
Mamma kom iallafall och hämtade julius vid 17 och redan då hade vi hunnit en hel del.
Hämtat Marcus
Tömt nästan hela köket
Målat färdigt "v-rummet" med skitfärgen
Bedspacklat badrummsdelen med våtrummsspackel
Åkt och handlat mat och färg till "V-rummet"

Till middagen kom ett par kompisar till och hjälpte till och då gick det undan.
Grabbarna började riva altanen



Efter det här hade vi en liten fika paus med äppelpaj och kaffe och saft



Medans jag och H började måla inne i v-rummet. Det bästa var att det bara var en timmes torktid på färgen så vi hann en stykning tillsammans sen målade jag en sista gång lite senare när vi hade hämtat Julius hos mamma. Jag höll i gång till 00.30 men nu är ett rum klart!!!!!
Kommer bilder på det sen När vi städat upp där inne.

Idag så ska jag hämta en slip till den bredspacklade väggen. Det blir för mycket att slipa för hand så det var en snäll målare som lånade ut sin Giraffslip (tror jag det hette)
Lämna tillbaka en burk lim som vi inte behövde och köpa silikon.

Hinner förmodligen inte göra så mycket jag eftersom vi ska åka till Stockholm på tv-inspelning för "Vem kan slå Filip och Fredrik" vid 17. Men ska försöka hinna slipa hall/köksdel och kansek målam ed skitfärgen så det vara är att måla med finfärgen ikväll. 
Det är kul att göra det här men det är så otroligt mycket och när vi inte kan och det är första gången känns allt som att det tar dubbelt så lång tid. (det gör nog det oxå)

Julius då?
Det känns som att  man försummar honom lite... Fast ändå inte, han pysslar så mycket för sig själv på golvet nu och han leker med leksakerna och är nöjd. Jag lägger mig på golvet och leker med honom ett tag och sen fortsätter jag att pyssla. När han bli lite gnällig så får han komma upp och sitta i stolen ett tag och så håller vi på. 
Sen är det in och ut i bilen hela tiden. Somnar han blir det lite omvägar till målet så han får sova sin halvtimme.
Men det är att man inte ägnar all uppmärksamhet på honom som gör att man får lite dåligt samvete... Men han är ju nöjd så det kan väl inte göra så mycket. Som tur är  har vi haft hjälp av mamma och farmor som pysslar om honom lite extra mycket. Försöker stilla mitt dåliga samvete märker ni...

Skön ställning. Den där foten ska upp på allt. 

Nu ska vi åka och hämta slipen... In i bilen igen...
I


Kommentarer
Postat av: eMiLiA

pruttfisskit va sött ja dör!

2009-08-21 @ 12:14:45
Postat av: eriksson

hej tessan :)

jag såg att du frågade tove om dur hon fixade bloggen , det e jag som har fixat det ..

men gå in på www.designadinblogg.se ,

där förklarar dem superbra hur man gör ! ♥

2009-08-23 @ 12:13:21
URL: http://sofiaaerikson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0