Julafton

Åhh då var den här....
Den fantastiska julafton och jag är som ett barn...
Vaknar fört i familjen och går ut och kollar om det ligger något i julstrumpan....
Och det gör det!!!!!
Nu vill jag bara att familjen vaknar så vi kan börja öppna lite julklappar.
Jag var uppe på Gränby i går. Jag tänkte att där finns det många parkeringsplatser och man slipper trängas för dety är ju så stort.
Vad tänkte jag med?
Fick först snurra runt på den gigantiska parkeringsplatsen i 15 min innan jag tillslut kunde hitta en bil som var påväg bort.
Alltså det var kaos inne på gränby. SOm tur var så hade jag ingen stress eftersom jag nästan var klar. Det var ganska mysigt att gå där och se alla som såg ut och betedde sig som frustande tjurar som skulle ta sig fram.
Fick lite slängar av att jag hade vagn och stannade på fel ställe.
God Jul Sa jag och log. haha
De kom liksom av sig då.
Jag var även på Willys och handlade på morgonen.
Ni som känner mig väl vet hur jag blir när jag blir kissnödig.
JAg blir VÄLDIGT kissnödig VÄLDIGT snabbt.
Lämnade vagnen, småsprang till kassan för att växla mina fem enkronor till en femkrona.
Det var inte så lång kö men det stod en kvinna med världens fullaste vagn och band.
Jag frågade snällt om det var okej om jag gick före för jag skulle bara växla till en femma...
Nej, jag har lite bråttom säger hon då!!!
Menar du allvar säger jag då? Jag håller på att kissa på mig och jag håller i en tung unge på ena armen.
Ja jag ska med en buss som går om 15 min.
?
Jag bara tittade på henne och när det var hennes tur så gick jag före och växlade till min femma. Det tog en sekund.
Tack så mycket vad snällt av dig att låta mig gå före sa jag. God Jul
Sen sprang jag på toa.
Vilken idiot tant.
Vi har även fixat vår skinka.
Den gick inte att äta...
Den var så salt så den gjorde onnt när man fick den på läpparna. hahaha
Den låg nog i lake alldeles för länge.
Men vi åt en traditionell skinkmacka igår kväll
och jag har fått springa upp och dricka vatten hela natten.. Hahahaha
Åke eller  Lennart (som grisarna hette) skulle ha blivit så god men nu vet vi hur vi ska göra nästa år.
Nu vaknar de och nu ska vi öppna klapparna i Julstrumpan.
Undrar om det är någon till mig?!
God Jul

Kommentarer
Postat av: Eva

Du är väl för härlig! Tur att du går omkring bland alla stressade människor och ler och önskar god jul, det måste kallas för glädjespridare. :-)Vi ses senare! Puss och kram

2009-12-24 @ 11:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0