Förlossning.

Förlossnings panik

Alla kanske får en sån när det börjar närma sig och jag hade min igår. 
Jag har känt mig så himla lugn inför förlossningen... Tror jag. Eller så är det som det brukar vara när det gäller mig att när jag tycker något är jobbigt så trycker jag bort den känslan och pratar om hur jag vill känna. Då blir det oftast att jag känner så men så bubblar de riktiga känslorna upp ibland.

det kan oxå vara så att jag känner mig lugn inför förlossningen för att jag är en sån som inte oroar mig i onödan men att rädslan jag hade i går kom för att jag har absolut ingen aning om jag fungera i den här situationen.

Igår kväll fick jag iallafall den här dippen... kunde inte somna och låg bara och tänkte. Det här är ju en situation man inte kommer att ha kontroll över.
Tänk om det inte går att få ut ungen normalt.
Tänk om man får ligga där i dygn.
Tänk om det går alldeles för fort.
Tänk om jag spricker
Tänk om det händer något med barnet.
Det finns mycket tänk om men det är ju så ofta allt går som det ska. Eller hur?

Jag känner mig iallafall väldigt trygg med personalen och jag får väl när jag väl kommer upp till förlossningen lägga mig i barnmorskornas händer och ta det som det kommer. Jag kommer inte kunna ha kontroll över det här.

Något som känns helt underbart att ha med mig där uppe är L. Han vet precis hur jag fungerar och kommer ställa upp till 100%. Kommer att finnas bredvid mig under hela tiden. Det känns tryggt.

Idag känns det mycket bättre och nu ska jag bara njuta av dagen.



Kommentarer
Postat av: Moster

Vi är många mammor som förstår precis hur du känner. En del av oss har dessutom gjort om hela proceduren en gång till, möjligtvis med lite mindre oro andra gången. Kanske du också gör....Snart är det avklarat och du får gosa med den lilla Julius eller Alice. Puss och kram

2009-02-05 @ 18:23:20
Postat av: Linnea

Hej fina gravida manniska!

Kul med blogg horru.. nu kan jag halla koll pa dig! AAAHH jag langtar tills jag kommer hem och far mysa med din lilla gullunge. Pusspuss

2009-02-06 @ 00:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0