Äntligen lite paus i värmen

Har haft en riktigt skön vecka ute på landet. Vi har verkligen bara tagit det lugnt med bad, sol, vila och god mat. SOm sagt jag älskar verkligen hettan när det finns möjlighet till konstant bad.

Det började med en helt fantastiskt poolparty med Micke, Maria, Leon 4 år, Jocke, Martina Erik och Camilla. Vi badade, drack drinkar (Jag fick alkoholfria) spelade vollyboll, hade 5-kamp och åt en sen men väldigt god middag.



Det vinnande laget efter en hel del fusk... Och det fina priset

Julius då?
Han har badat för första gången i pool och sjön ute i Björklinge. Jag tror han gillade det för han skrek inte iallfall. Han andades lite intensivt när vi doppade honom men blev snabbt lugn. 
Vi smörjde honom med sf 50, han låg i skuggan precis hela tiden förutom när han badade men ändå fick färg i ansikte!!! Han brände sig inte som tur var men det känns fortfarande lite läskigt. Känns som vi gjorde allt rätt men det hjälpte inte, vad kan man mer göra?





Annars har han vänt sig från rygg till mage nu!!! Så man får tänka på var man lägger honom så han inte ramlar i backen. Det händer verkligen massor nu. Det är så  kul och han känns inte som någon liten spädis längre.

Vi har fått plats på babysim i höst!!! Vi börjar den 24:e augusti på Samaritehemmet och vi båda får följa med! Så då slipper vi slåss om det, haha. Det ska bli så kul och jag hoppas verkligen att Julius kommer att gilla det. Han gillar ju att vara i vatten så det går förmodligen bra.

Idag vaknade jag av att det regnade och åskade. Jag älskar åska!!! Öppnade fönster och dörrar för att få in frisk luft i huset. Fantastiskt... Men det gick snabbt över och nu är det strålande sol igen... 
Ska städa här hemma så jag får sätta på vattenspridaren så jag får svalka mig lite mellan varven.

Idag ska vi beställa bergvärmegrejer idag!!! Läskigt, för nu är det verkligen på riktigt. Hoppas bara vi får bygglovet snart... Den lilla detaljen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0