Julius har fått riktig mat

I fredags fick Julius prova lite mat för första gången och det gick ganska bra tror jag...
Vi började med palsternacka men jag tror att jag gjorde den för fast men han fick i sig en 1/2 tsk. Jag har läst lite och det var en rekomederad mängd att börja med.
Vi provade idag igen och gjorde potatisen mer lös och det gick fantastiskt bra. Vi fick hejda oss efter en tsk för han bara gapade efter mer.. så fick vi eller jag fick fylla på med amning efter. Vi får fortsätta så här långsamt även om det är lätt att bara mata på.


Hade fredags mys hemma hos Katrine i fredag. Blev bjuden på en supergod risotto med skogssvamp och efter det så gick vi på en två timmars promenad, med några stopp för godisköp och snack med personer på olika ställen. Julius var vaken nästan hela tiden och jag tänkte att han skulle sova gott när vi kom hem. Vi skulle gå och lägga oss tidigt eftersom vi skulle upp kl 4.45 dagen efter. När vi kom hem så var han på sitt bästa humör och ville absolut inte somna.
Jag tror inte att jag kom i säng förrän 23.30 och det kändes jobbigt att vet att klockans skulle ringa 5 timmar senare...



Jobbigt att gå upp men blev snabbt pigg och var på Vaksalatorg 5.30. Hade ju aldrig varit där så jag hade ingen aning om hur man gjorde men fick snabbt hjälp. 
Skulle alltså välja en ruta...
Det var inte så  mycket folk och hade en del rutor att välja på. Tog en som kändes bra och började packa upp. Så fort vagnen kom ut så började folk dra i den och kollade från alla håll. Jag fick hålla hårt i den och förklara att den inte var till salu. Då började de öppna mina lådor och kolla vad jag hade och fråga vad jag skulle ha för sakerna i. Kändes lite obehagligt när de bara var överallt.
Fick upp mina grejer tillslut och mamma kom vid 6 och höll mig sällskap och hjälpte mig med Julius. Vi fick väldigt mycket sålt och nästa gång ska jag planera bättre och ta med mig en klädhäst och påsar. 

Det var nog inte så mycket folk som det brukar vara en löningslördag pga semestern men jag fick nästan alla dvd filmer sålda. Linus hade lagt sina dvd-boxar i fel låda så hans favoriter, Gudfadern och Indiana Jones boxar blev sålda. haha
Det var en väldigt rolig dag, koll apå alla människor var ett stort nöje och jag kan tänka mig att stå fler gånger
Fick totalt ihop 3000:- och var väldigt trött när jag kom hem.
Jag och Julius somnade som stockar




Kommentarer
Postat av: Maatilda.

Vad söt han är! :)

2009-08-03 @ 11:25:58
URL: http://mmatildalundkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0