Fredag

Talang 2009? Vilket pinsamt program!!! Jag har inte sett några innan finalen men var de här de bästa talangerna under hela program serien så är jag glad att jag inte tittat innan. 
Har man 7 åriga barn så kan jag tänka mig att man sitter varje fredag för programmet är verkligen för dem. Det fanns ju ingen man blev så imponerad av som man blir närman tittar på de andra länders Talang.
Den enda med sjuk talang var pianisten, men trollkarlar... har vi inte sett tillräckligt med såna? och de som sjöng, inget speciellt. RG-gymnasten tyckte jag hade gjort ett roligt nummer och det är inte många som kan göra som hon och hon var mer en talang än killen som vann. Han var ju den tråkigaste av alla!!!!!
Man tycker olika och man imponeras av olika saker och man kan bli imponerad av en trollkarl men det känns inte som en unik talang så att man ska vinna massa pengar.  
Så tycker jag.

idag har jag tillsammans med Eva, Jennie och Robin hälsat på mormor på sjukhuset. Hon har varit hostig så länge så hon får penielilin inravenöst och har fått det hela veckan. Hon var piggare än vad jag sett henne på länge det var kul men hon var less på att ligga där hela dagarna.
Julius var på sitt bästa humör och han låg och jollrade tillsammans med Robin och Jennie i sjuksängen.

 På eftermiddagen stack jag iväg och köpte målarfärg, vi ska måla om på kontoret eftersom Linus ska börja jobba hemma på riktigt nu. Kändes som att det var tvunget att göra något där för att det ska få en annan roll än skrotrum som det har varit nu.
Känns egentligen onödigt att lägga ner massa pengar på ett rum som ska rivas om två månader men det är ett måste för att man ska trivas att vara där inne.
Och eftersom det ska regna i morgon så kommer det att vara det stora projeket och jag tycker verkligen sånt är kul...

Sen var jag till plantagen och köpte lite blommor som vi ska ha på altanen plus hållare som man sätter på väggen från Indiska. Den som är på bilden fast grön.

Jag tar kort på det i morgon så får ni se när det är färdigt med blommor i och uppsatta på väggen

jag får nog sluta att gå ner på stan för jag shoppar för mycket just nu... Finns så mycket snyggt överallt och jag behöver ju så mycket oxå... hehe.


Jag har blivit eller har väl alltid varit en slarver men nu är det extremt. Jaghar ingen ordning på mina saker. Nu har jag tappat bort regnskyddet till vagnen, jag hade tappat bort kameran men hittade den tillslut efter massa samtal på ett konstigt ställe hemma i huset. Måste skärpa mig...

Nu har vi käkat underbar mat, Julius somnade precis och regnet smattrat mot taket. Även om man vill ha fina varma kvällar så kan jag tycka det är mysigt med spöregn, så länge man är inne. fattas bara åskan så är det perfekt.

Nu ska jag mysa med min kille.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0