Gillar inte gassande sol

Hm jag har kommit underfund med att jag inte gillar högsommaren! Konstigt va? 
Jag har alltid gillat att vara i solen så länge jag har nära till att doppa mig i något svalkande vatten. Men finns inte det så är det hemsk med värmen tycker jag...  Är jag knäpp? Jag gillar värmen men det kan gärna vara lite stackmoln. 

Igår skulle jag och Julius gå in till stan hade vi tänkt och det var inte ett moln på himlen och hade solen direkt in i vagnen. (vet inte hur man vänder på sitsen) Fick försöka hänga en filt över men samtidigt försöka få in luft så att det inte skulle bli en bastu för honom. Det var så jäkla hett och innan vi kommit ut från Vilan så hade jag druckit upp vattnet  i min vattenflaska och jag fått mina allra första blöta svettfläckar UNDER tuttarna så vi hoppade på bussen.

Vi ska ut till landet nästa vecka så jag hoppas det är lika fint väder då så jag kan ligga i poolen och mysa.
Är det någon som vet vart man köper badbyxor/blöjor bebisar kan bada i?


De senaste nätterna så har han inte sovit så bra... Nu är smekmånaden över...Det kan kanske bero på febern eller så får man se till att han in te sover för mycket på dagarna.
Är det tidigt att börja få in lite sovrutiner? Det går förmodligen inte men som det varit de sista dagarna så har han sovit längre och ganska mycket. Kanske värmen oxå. 
Ja vi får se hur det blir idag. Ska förska tänka lite på det iallfall så får vi se om det blir bättre.

Nu ska vi gå en promenad till Ica för att handla lite lunch...



Kommentarer
Postat av: Jenny

Engångsbadblöjor finns i välsorterade livsmedelsbutiker (libero har bla) - swimpants tror jag dem heter.

Annars har du ju tvättbara badblöjor som ska hålla tätt, sådana man brukar ha på babysim.. dem finns det en uppsjö av i olika utformanden med snörning som man "tajtar" till det med eller med kardborrband eller knappar.. Säljs på t.ex. babyland, barnens hus men finns även ibland på lindex, kappahl.

Glöm inte solskyddsdräkt+solmössa med faktor 50 i. Dessa skyddar honom mot solen utan att du behöver smörja in honom (inte så nyttigt för barn med kemikalier). Säljs på bla apoteket men även på lindex, kappahl, polarnopyret mf ställen.

Simma lugnt!

2009-06-24 @ 10:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0