Två månader

Idag blir Julius två månader!!! Det går fort samtidigt som det känns som vi har haft honom i evigheter. Han växer som sjutton och följer mer tre månaders kurvan än två månaders kurvan. Träffade en kompis med en liten kille som var tre månader äldre än Julius och man kunde inte se vem som var äldst när de låg i vagnen.

Nu är vi i Ortala och tar det lugnt, iallfall jag och Julius, de andra jobbar och pysslar med massa ute i trädgården. Känner mig välidt lat och jag blir alltis så slö när jag kommer ut hit.
Igår satt vi och planderade vårt husbygge som drar igårn i mitten av augusti. Vad vi ska förbereda, beställa, skicka in offerter, kontakta och vad vi kan göra själva. Det är så mycket att tänka på så det bara snurrar i huvudet. Det är så mycket beslut och mycket måste göras innan midsommar för då går de flesta på semester.
Så nu har vi en lååååång lista på vad som måste göras dde närmaste veckorna.
Det svåra är att vi har ju ingen koll på någonting :) Så allt tar så lång tid för det dyker upp så mycket frågor. Jag har blivit ansvarig för ventilationen, vet inte ens om det stavas så. Jag har blivit ansvarig!!! och jag har ingen aning om vad det innebär och vad saker och ting heter och vad som behövs. Som tur är det så är det min morbror som ska hjälpa oss med d et så jag behöver inte skämmas för mina idiotfrågor.

I morgon ska min moster Eva gifta sig!!! Det ska bli kul. Vigseln är kl 13 i stadshuset och sen börjar festen kl 18.00. Var och köpte en tjusig skjorta till Julius och till den ska han ha ett par jeans, själv har jag inte bestämt mig vad jag ska ha på mig... Har inte hittat något så jag får väl ta någonting jag har hemma. Måste ju ha något ammningsväänligt så jag slipper dra upp klänningen ända upp så jag sitter i trosor... Inte passande.

Nu ska vi börja bege oss hem till Uppsala igen.

Skriver mer om bröllpet sen

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0