Valborg och akutbesök

Vilken underbar Valborg vi hade i år!!! Strålande väder, trevligt sällskap och alldeles lagom.
Vi tog en lugn morgon för Linus hade lite ont i magen så åt frukost i lugn och ro på altanen.
Åkte ner till Flustret till kl 13, vi hade bokat bord för 13 pers för Sillunch. Det var väldigt mycket folk och det var många man kände. Det är alltid trevligt.
Julius sov verkligen hela lunchen och det har väl aldrig hänt. Han brukar alltid vakna när vi ska äta men nu fick jag väcka honom efter tre timmar för jag höll på att sprängas.

Vi fick present av Martina och Jocke, ett par hörlurar och det var passande eftersom Du&Jag skulle spela.
Först när han fick dem på sig så skrek han rakt ut men när vi kom ut till musiken så somnade han direkt.
Tack så mycket, vi fick även en tröja och ett par strumpor


Vi stod ut till kl 17 sen blev det alldeles för mycket folk och för stojigt. (Jag har blivit gammal)

Vi skulle bara förbi gänget i Nåntuna på något att dricka men det blev ett grillparty med fantastisk god mat. Det blev en väldigt mysig kväll. Jag tycker det är så mysigt närman är på fest och det är massa barn runt omkring som leker och vi vuxna sitter och snackar skit och har det fantastiskt trevligt. Precis som det var när man själv var barn, blev man trött så somnade man på soffan och blev väckt när det var dags att gå hem. Hoppas att det blir fler såna och jag kan tänka mig att det kommer det att bli. Nu var det 6 par och alla hade två barn utom vi. Underbart.


Lyckades fånga ett leende med kameran!!!

På 1 maj krattade jag löv!! Det är riktigt tråkigt och jag fick blåsor i händerna + jag fick känna att jag inte är så vältränad längre. Axlarna värkte och idag har jag riktig träningsvärk.
Det var meningen att vi tillsammans skulle fixa i trädgården men Linus hade fortfarande ont i magen och låg inne med Julius och sov hela dagen. 
På eftermiddagen så ringde han till sjukvårdsupplysningen för nu hade han ont när man tryckte på höger sida och inte alls på den vänstra.
De tyckte han skulle åka upp till akuten. Sagt och gjort och vi förberedde oss på en natt med väntan på osköna stolar. Jag släppte av honom där så skulle jag åka en sväng till moster Eva och barn i Gränby så skulle jag möta upp sen. 
45 min senare får jag ett sms om att han hade fått kommit in och skulle precis träffa en läkare. (har väl aldrig gått så snabbt) En timme senare ringer han och säger att det är blindtarmen och han ska operera sig under kvällen!!!
Jag åker snabbt till akuten och hinner precis dit innan han skickas upp på avdelningen. Där får vi beskedet att han ska få vänta 4-5 timmar på operationen så då åkte jag och Julius hem

Första natten själva... Men det gick bra, Julius fick sova i sängen med mig.

Allt hade gått bra men han hade väldigt ont och var riktigt trött. Så idag passade vi på att handla en mobil med speldosa som vi ska på Julius säng, bytte lite presenter och hjälpte Sara att träna tjejerna (Det var riktigt kul) innan vi åkte upp och hälsade på Linus.

Nu ska jag hoppa isäng tillsammans med min gudomliga och snälla son.


Sigge hittade babysittern. haha 

Godnatt




Kommentarer
Postat av: Stina

Sicken sötnos han e då!!!

Kram

2009-05-05 @ 16:48:11
Postat av: Lovisa.

Gud vilken sööt bild när han ler !!

2009-05-05 @ 18:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0