En bra dag

Jag glömde skriva om vårt babysim vi var på i måndags.
Som vanligt så var det underbart skönt att gå ner i det 35 gradiga varma vattnet. Vi fick göra en ny övning som kallades 8:an.
Jag var inte så bra på den kan jag säga. Julius skulle ligga på magen sen skulle jag vända på honom till rygg.
När han låg på rygg så skulle jag bara hålla under huvudet och under hakan. Han hatar verkligen att ligga på rygg i vattnet, så han sprattlade som tusan.
Då när han sprattlar som en tog ska jag vända tillbaka honom på magen igen med ett annat grepp.
Jag var så koncentrerad på hur jag skulle ta det där greppet på honom och när han väl vände på sig så hade han huvudet under vattnet och fick VÄRLDENS kallsup!!!
Det bara sprutade vatten ur näsan på honom och det kändes som att det tog hur lång tid som helst innan han kunde andas igen.
Usch det var så hemskt och han var lite ledsen och inte så pigg på att göra några krångliga övningar mer.
Men efter ett tag så skulle vi dyka för första gången....
Hur skulle det gå tänkte jag.
Jag tror jag berättat det förr att vi häller vatten över huvudet på barnen med en "sil" och säger:
Här kommer det vatten.
Nu håller han andan och blundar när man säger det och då var han redo att ta sitt första dyk.
Kändes väldigt obehagligt att jag skulle dra ner honom under vattnet...
Nu öste man mer vatten över huvudet och när vattnet kom mitt på huvudet så skulle jag dra ner honom i ett snabbdyk i en halvmåne bana.
Han var väldigt förvånad när han kom upp men ingen kallsup.
Idag så var vi på återsim eftersom vi missat två gånger och idag flöt allt bra och han var jätteduktig.
Han sitter även på kanten, så säger man ett, två, tre, hopp så hoppar han ner från kanten och då när han kommit i så ska man vända och simma tillbaka till kanten.
Så här hittade jag Julius när jag lämnade honom en snabbis i köket.
Och när jag frågade honom vad han höll på med så såg han ut så här
Nu måste jag packa för jag åker till Göteborg och tävlar med tjejerna.

Kommentarer
Postat av: Gammelmoster

Vilken rackarunge!

2009-11-16 @ 10:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0