Sigges tratt

Jag håller på att bli tokig på Sigge här hemma.
Det var i söndags morse som han kom hem och gick på tre ben, han vägrade sätta i ena tassen. När vi tittade på det så såg det ut som något stort satt fast i tassen men vi fick inte röra det och tillslut så fräste han bara vi kom nära tassen. Då bestämde vi att det här skulle inte vi ta tag i. Vi ringde till Ultuna och frågade hr vi skulle göra.
Veterinären vi pratade med tyckte att vi skulle försöka vänta till måndagen eftersom det kostade 2800:- bara att komma in på en söndag.
Vi skulle se till att han fick i sig vatten och mat bara.
På måndagen så fick vi en akuttid vid 9 så jag och Julle åkte dit med Sigge. Efter 1,5 timmes väntan fick vi komma in och träffa en läkare. Hon fick inte heller kolla tassen och Sigge bet henne två gånger så han fick sövas..
Det var inget som satt fast i tassen utan han hade fått ett djupt sår i trampdynan. De gjorde rent och han fick ett stort bandage och en tratt...
När vi väl kom hem så hade bandaget redan lossnat och det var tydligen viktigt att de satt på till på onsdag (Idag) vi försökte lägga om men det satt inte fast längre än en kvart och han var såååå arg på tratten och hela situationen.
Vi bor ju som sagt inte så stort så han har inte så mycket svängrum.
Vi struntade i bandaget och fick se till att det var rent hela.
Och igår kväll tog vi av tratten för det ser så torrt och fint ut i såret. Han har inte slickat någonting men han får hålla sig inne en dag till...
Han håller på att göra mig tokig här hemma för han jamar som han aldrig gjort förr...konstant... Han vill ut men jag ska stå på mig.
Igår var jag på kurs med jobbet. Klockan ringde 5.45 och tåget gick 7.10!!! Men det var trevligt att träffa kollegorna och känna sig som en egen person.
Kursen vi gick var "Professionellt förhållningssätt gentemot föräldrar". Något jag verkligen behöver en kurs i... Har lite lätt att bli lite personlig med vissa föräldrar och det är kanske det som är det största problemet att det bara är vissa...
En jättebra kurs och nu ska jag bli professionell... haha
Linus och Julius var alltså själv hela dagen och allt gick bra och det är så skönt att jag kan släppa när jag inte är med. Är inte ett dugg orolig och jag vet att Linus klarar allt och löser saker till det bästa.
Jag tror och tycker det är viktigt att han får skapa sina egna rutiner med Julius för det jag gör med honom är kanske inte det rätta.
Hälsade även på den nya kusinen som förmodligen ska heta Olga. Ett väldigt ovanligt namn och jag kan inte låta bli att förknippa det med Ryssland. Men man behöver nog bara vänja sig och om ett tag så kommer det att vara hur naturligt som helst.
Idag ska jag och Julius ner på stan för att träffa mamma, vi ska in på Sweetie pie och köpa en Villervalla overall. Kommer bilder på den sen. Förmodligen blir det en fika oxå.. Hoppas jag

Kommentarer
Postat av: Eva

Stackars Sigge! Hoppas han blir gladare snart!

2009-10-08 @ 13:31:53
URL: http://evasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0