En skön Lördag

Nu sitter jag själv och myser i en stor lägenhet.
Linus är ute i kväll och det unnar jag honom verkligen. Han jobbar så mycket just nu och direkt när han kommer hem så går han ut i huset och jobbar till ca 23. Han har inte haft någon kompiskväll eller dag på evigheter.
Så han har varit och kollat på fotboll på BJ och skulle festa till ikväll.
Jag ska väcka honom i morgon för vi ska köra sopor och städa i trädgården... Antar att det är jag som kör. hehe.
Fotbollen ja... Jag vågade inte titta för jag blir så nervös av såna viktiga matcher. Jag och Limpan var ner på VM i berlin och kollade på Sverige-Paraguay, efter 10 min ville jag inte vara där längre för det var för nervöst. Satt mest och blundade. Sån är jag.
Jag kollade på Körslaget och sappade till 5:an då och då. Det gick ju inte så bra och inte för Uppsalakören heller.
Linus hade ju fixat det så bra att han var pappaledig under VM. (som tydligen de flesta pappar tar under stora sport- evenemang) Men det kommer nog vara en hel del bra matcher ändå så det löser sig nog.
Hela dagen har jag haft det soft.
Linus stack iväg tidigt i morse för att han skulle riva ytligare en vägg (nu finns det inga fler väggar att riva) Jag och Julius lekte med duplo, åt frukost och löste Melodikrysset, var inte så duktig idag.
Vi gick en promenad till hallen och hälsade på tjejerna och hälsade på Ingrid. Hon höll på att packa ihop sin lägenhet. Hon ska flytta till Stockholm och har hyrt en lägenhet till sommaren.
När vi var där så var Julius verkligen på sitt sämsta humör. Det gick verkligen inte att få honom nöjd och han bara gnällde. trist men det blev bättre när vi kom ut och fortsatte vår promenad i det fantastiska höstvädret.
Nu ikväll har jag tvättat alla våra kläder och gjort en majs, blomkål, ärtor, och kyckligpuréer och ffryst in till Julius. I morgon bitti ska jag köra morötter, potatis, ris och lax innan jag åker ut med honom till mamma och pappa. Vi ska köra sopor till sopstationen och göra fin i trädgården.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0