Tuff vecka

Ja det har varit en tung vecka så det är därför jag inte skrivit någonting på länge.
BVC Ewa ringde upp och hon tyckte jag skulle kontakta en banläkare i Gottsunda för att kolla om Julius var allergisk mot något eftersom han har haft lite problem med magen.
Men Hon på Gottsunda trodde att det berodde på att han höll på att gå ifrån amningen helt och att det kunde bli lite jobbigt för magen. Vi skulle fortsätta att ge honom katrineplommonpuré morgon och kväll. nu har magen kommit igång igen
Men hon tyckte vi skulle kolla upp hans förkylning för hon trodde att hans hysteriska sömn kunde bero på öroninflammation. För han blev otröstlig så fort han låg ner så han sov sittandes i vagnen under dagen.
Ringde vårdcentralen de hade ingen tid under dagen. Ringde Närakuten men han var för ung och de sa att vi skulle åka upp till Barnakuten.
Vi åkte upp och det visade sig att han hade en ordentlig förkylning och någon infektion i halsen men ingen öroninflammation som tur var.
Det var en duktig läkare och Julius var oxå duktig. det enda som var lite jobbigt var anär läkaren skulle kolla halsen på honom, då fick jag hålla i armarna och böja bak huvudet. Något Julle inte gillade så man fick ta i lite. Skrek som en gris men det gick snabbt över.
HAn hade väldigt kul inne på rummet medan vi väntade på läkaren iallafall. Det fanns speglar och leksaker men det roligaste var nog stolen.
Nätterna har varit riktigt jobbiga hela veckan, han har vaknat nästan varannan timme. Men efter läkarbesöket och tipset med Alvedon och näsdroppar har det inte varit otröstlig gråt utan mer gny.
Linus har varit på älgjakt hela veckan så då har det blivit extra jobbigt men i natt då fick jag sova och Linus tog natten och det var verkligen välbehövligt.
Vi gick och la oss kl 21 båda två och somnade som stockar.
Huset går vidare men det är mycket jobb och långa kvällar och långa helger. Men det är kul att se att det går framåt.
I fredags så rev jag en vägg men jag fick hjälp av Kattis och Per så det tog inte så lång tid som jag trodde, de var till stor hjälp.
I går jobbade Linus, Tommy och Gabbe från kl 9 till 18 med att fixa golv mm. Och de är där idag med men de trodde inte att de skulle hålla på så länge idag. Det kommer bilder sen.
Julius med Filippa på middagen hos Frida.
Vi har varit och lekt i stadsparken med mamma innan vi gick till sweetie pie och köpte
...den fina Villervalla overallen
Nu ligger han och sover som en stock...Så nu ska jag passa på att läsa ut Fyrvaktaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0