Veterinärbesök igen

Vi var dumma och trodde att tassen var bra igår och släppte ut honom.
Vi tog bort tratten i onsdags för han hade så svårt att gå här hemma och tassen var inte svullen och han gick så bra och lät den vara.
Jag orkade bara inte höra hans konstanta jamande en hel dag till så jag beslutade att släppa ut honom.
Dumt!!!!!!
När han kom hem sen så kom han åter på tre ben.
Ringde en annan veterinär för det kändes så opersonligt och stressigt på Ultuna.
Fick en tid vid 17 på Svartbäckens veterinärklinik.
Han blev sövd igen och de gjorde rent såret. Han fick sätta på sig tratten igen och nu SKA han ha på sig den minst en vecka och vara inne längre. Han fick även penisilin som han ska ta morgon och kväll tills den är slut, eller det är ju vi som ska ge den.
Det verkar inte som att han tycker det är lika jobbigt med tratten den här gången men det har bara varit en kväll och natt och då var han rätt groggy. Får se hur dagen blir...
Något äckligt som hände var att när han låg i buren och vaknade så spydde han upp en uppäten mus. Fy fan vad det luktade och jag höll på att spy!!!!!
Min hjälte stannade bilen och tog bort den eftersom jag är en sån fjant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0