Babysimsdags


Japp idag ringde kl 6.30!!! Det skulle komma en del gubbar ehm till oss och vi var tvugna att flytta på ett gigantiskt partytält. Snark för Julius hade inte sin bästa natt utna vaknade si sådär 9 gånger, lite överdrivet kanske men det var fler än vanligt.

Vi åkte med Linus in till stan och då passade vi på att handla lite kläder till både Julius och mig. Sen bokade jag en klipptid på Carlfrisör hos Vickan den 26/9 kl 8.00. Då får jag en liten egenförmiddag, det ska bli skönt.
Vi åt lunch med KAtrine på Pub Nitton. Riktigt gott och alltid lika trevligt att umgås med Katrine. Julius hann bajsa ner sig totalt och även Katrines fingrar. hahah Hon var inte så nöjd när vi skiljdes åt. haha

Medans Julius sov så satte jag mig på Landings och fikade samtidigt som jag läste min bok jag har fastant i. En plats i Solen av Lisa Marklund. Jag har inte läst något av henne förr men den här är riktigt bra. Såg idag att det var en direkt fortsättning på hennes förra bok men det skiter jag i. Jag hänger ju med i det nya fallet men det är väl kanske relationerna till de olika peronenrna som man kanske skulle vilja ha lite mer info om, jag får väl läsa den sen.
Vi har ju ingen tv och det känns faktiskt riktigt skönt, man kommer i säng i tid och då lägger man sig och läser... Mysigt. Tvn kommer förmodligen in nästa vecka men jag hoppas vi forstätter så här och bara kollar på det man verkligen vill titta på. Inget slötittande alltså.
Men jag känner mig och min käre sambo men vi ska göra ett försök.
Idol börjar ju i morgon...

Babysimmet gick bra och Julius plaskade runt. Idag fick han vatten hällt över huvudet men han bara skrattade och verkade inte tycka det var jobbigt. Vi fick ha honom i ett "simgrepp" över armen och lägga en boll framför honom. När han spoarkade med benen så skulle vi framåt men sparkade han inte så skulle vi stå stilla. För då lär han sig att man kommer framåt när han sparkar med benen. Pedagogiskt och bra.
Det är verkligen jättekul med babysimmet men det är sånt projekt innan och efter, det är tur att vi är två.
Man ska se till att han är utsövd och mätt innan, vi vuxna ska duscha och tvätta håret och kroppen ordentligt innan vi får gå i basängen. Byta om på honom men inte för tidigt så han kanske bajsar eller kissar i badbyxorna.
Efter badet ska vi alla duscha och klä på oss.
Linus duschar medans jag duschar Julle. Då klär Linus på honom medans jag duschar och klär på mig sen får Linus klä på sig.
Så man är helst slut när man kommer ut därifrån men det är så värt det.

Julius fick gunga för första gången i går. Vi gick till en lekplats och vi hittade en bebisgunga.
Gillade han att gunga?
Så klart!!! Han tjöt ocg sprattlade med benen men så började att regna så vi fick gå hem.


I morgon ska vi på Musiklek på kyrkan för första gången, det ska bli kul.

Här kommer lite bilder från helgen

bad med pappa ute hos mormor och morfar



Hoppgungan hos mamma, vi har inget tillräckigt brett dörröppning hos oss... än.

Kommentarer
Postat av: Anna

2009-09-07 @ 19:58:27
Postat av: Anna

DU ÄR JU REDAN EN SÅN MAMMA! Du gör ju massa saker med Julius hela tiden! Men de finns ju inget bättre än att tillfredställe de små liven! Mår dom bra så mår man bra=)

Kul att du följer bloggen, jag följer din oxå;-) Många kramar!

2009-09-07 @ 20:00:52
URL: http://mammaotindra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0