Magsjuka eller matförgiftning

Ja då har Julius haft sin första magsjuka och man har ju haft roligare stunder. Man tycker så synd om honom för han förstod ju inte vad det handlade om, det bara kom upp massor av mat hela tiden. Usch.
Förmodligen så blev han matförgiftad för jag råkade ge honom mat som hade stått framme för länge.
Ringde iallafall Sjukrådgivningen och jag skulle ge honom en tsk ersättning var 5:e minut!!! och det skulle jag börja med 20.30 så han vanligtvis sover som en stock... Han somnade så klart och jag fick väcka honom var 5:e min i en timmes tid.
Fick även lite skäll av sjuksköterskan för att jag inte hade någon febertermometer jag kunde använda på honom så Linus åkte och köpte en.
Han fick iallfall behålla maten och jag ringde tillbaka som jag skulle och berättade att det gick bra. Då skulle jag amma honom och låta honom sova hela natten.
Idag har han käkat som vanligt och det har inte varit några problem förutom att han har blivit snorig. Så sköterskan sa att jag skulle ha koll om han fick feber för då måste vi åka in till sjukhuset eftersom han är i riskzonen för svininfluensan...
Nu ska jag sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0