Nyårsdagen

Vi hade en supertrevlig dag och kväll igår.
Alldeles lagom och skön dag med promenad i snön, en varm vinterdrink och förberedelser inför kvällen.
Vi var ute hos våra vänner där vi haft våra grisar och det är verkligen en idyllisk miljö nu när det är så mycket snö.
Vi åt en lång middag med menyn
Vinterdrink: Likör 43 med varm nyponsoppa och grädde. Otroligt gott.
Lite snittar: rostat bröd med getost, ruccola, honung och valnötter
                 tunnbrödrullar med pepparrot och rökt grishjärta.
Fördrink: Rabarberlikör med mousserande vin
Förrätt 1: Kronärtskocksoppa med strkt sidfläsk
Förrätt 2: Lätthalstrade Pilgrimsmusslor med basilikasås
VArmrätt: Grillad oxfilé med sörstekta kantareller, sockerätror, sparris, potatis-palsternacka puré och rödvinssås
Efterrätt: Vaniljpannacotta med hallon och blåbär
Sen blev det lite ost och kex efter tolv slaget men då hade jag gått och lagt mig.

Julius somnade vid 20.30 och sov hela natten till kl 8 i morse även om vi spelade högmusik och hade tävlingar.
Linus hade en smart grej på sin iphone.
En barnvakt.
Så vi lämnade hans iphone i Julius rum och så fort han lät så ringde det upp i min telefon, så kunde jag svara och då hörde jag om han grät eller bara gnydde lite.
Väldigt smart grej så slapp man springa upp och ner hela tiden.

Nu är jag och Julius hemma hos mamma och pappa i Björklinge.
Vi tog med oss pulkan och åkte lite på en liten kulle. Det var första gången Han åkte pulka på riktigt och han gillade det verkligen
Här stannar vi en stund sen åkter vi hem och myser med en trött pappa¨




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0