Målardrottningen

oj oj oj så vi har jobbat med huset den här veckan.
Jag har målat hela huset en gång och idag fick jag hjälp av Kattis och Linnea att måla igen. Idag hann vi inte hela huset för det började regna.
Men baksidan och ena kortsidan är färdig.
Så jag får ta resten senare i veckan...
Det har även varit en grävmaskinist här och grävt upp hela trädgården inför trallbygget och annan markfix. Då jobbade Linus Richard som galningar.
Så nu har de börjat med trallen och ska fortsätta i morgon om det inte regnar.
Det händer så mycket här nu.
*
Vi har fått lite möbler till köket.
Vårt vitrinskåp hade blivit fraktskadat och ville vi ha det ändå så skulle vi få  50% på det!!!
Och stilen på skåpet är slitet så den lilla skadan syns knappt. Men vi fick färgnr på färgen som är borta så vi ska fylla i den och då kommer det inte att synas allt
Det blev så fin inne i vårt kök...
Julius och Linus är ute på landet och tar de lugnt idag.
Min underbara unge.
Det händer så mycket nu.
Och han testar en så att man håller på att bli tokig.
Han får såna känsloutspel när han inte får som han vill.
Han stampar i golvet och springer i väg och kastar sig på golvet.
Sitta i vagnen, det går inte.
Jag och Linus tänkte att vi skulle ta en promenad en kväll.
Så vi gav Julius välling i vagnen och han höll på att somna. Men helt plötsligt så vill han inte sitta längre utan vill bli buren.
Vi försökte med allt men det gick inte.
Jag blev så arg på honom men det blev det ju inte bättre av så klart.
Han ville bara vara i famnen så vi vände och gick hem
Hur ska vi någonsin kunna gå på en promenad med honom i vagnen?!
*
Samtidigts om han har sin testperiod så händer så mycket annat kul.
Man kan prata med honom och han förstår, man kan be honom att göra saker och han förstår och gör det.
Han leker en massa och härmar det mesta man säger och gör.
Just nu är det nysningar han härmar. hahah
Och kan göra det 20 gånger i rad.
Han dansar så fort han hör musik, tom när han hör polisbilar så diggar han till sirenen.
Säger man till honom när han gör något fel så blir han så förnärmad och börjar gråta.
Han har börjat slåss!
Så säger man till honom att så får man inte göra så börjar läppen att darra.
'
Han har varit mycket hos mamma nu när vi har jobbat så mycket och det har han tyckt varit så roligt. Han trivs verkligen där.
'
Nu blev det ett snabbt slut men klockan är mycket och jag ska in till stan..
Middag med några gympatjejer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0