Rackarunge!!!

Idag fick jag säga den berömda meningen...
NU GÅR DU IN PÅ DITT RUM OCH STANNAR DÄR TILLS JAG KOMMER OCH HÄMTAR DIG!!!
Han är in sån jobbig fas nu, och jag hoppas verkligen att det är en fas.
För blir han en sån här unge så har vi misslyckats totalt med vår uppfostran.
.
Han kastar precis allting han håller i.
Han slåss
Han skriker konstant.
Han lyssnar inte på vad vi säger och vi måste ryta till honom för att han ska lyssna.
och jag låter tydligen inte arg när jag ryter för han bara flinar.
Då blir man ju ännu argare.
Säger man till honom att sluta gör någonting han inte får så ska han till varje pris göra det ännu mer.
Han kastar sig i backen när han inte får som han vill.
.
Man får räkna till 10 ganska många gånger per dag och bara vara konsekvent, konsekvent, konsekvent och konsekvent.
Så får man hoppas på att det går över snabbt.
Vi var ju iväg till Alunda på Modelljärnvägsmuséet här om dagen.
Väldigt uppskattat av barn i alla åldrar.
Julius skrek (ja han gör ju det numera) av förtjusning när ett tåg åkte förbi.
De hade gjort det väldigt fin och dte var mycket detaljer att titta på i de olika miljöerna
Sen har han börjat med att vinka till alla han möter vare det är gående, cyklister eller bilar..
Och nu tåg...
Skulle oxå visa lite bilder på trallbygget.
som förmodligen blir klart under helgen.
'
Har ingen bild från idag men ramen är klar och i morgon börjar de spika trallen och de hoppas på att bli klara under dagen.
.
Nu ska jag sova och hoppas på att jag har lite bättre tålamod med Julius i morgon, vem vet, fasen är kanske över. haha
Troligt

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det går över!!! Så småningom. Åtminstone håller inte Elin som är 14 på så längre... Alva (6år) har ju kommit in i en ny sån fas, och även Oscar har börjat de senaste veckorna.

Och precis som du skriver så skrattar de bara och ignorerar när jag säger till, men lyssnar ordentligt på Claes.

Man känner sig helt värdelös som mamma. Men å andra sidan är det just nu jag som får mest kramar och pussar.

Fortsätt att vara konsekvent!!!

Kramar från Pernilla

2010-08-01 @ 22:51:23
URL: http://nillanyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0