En riktigt bra kalasdag

Det gick väldigt bra igår och det var riktigt trevligt.
Julius var helt ointresserad av paketen han fick. Han var mest glad att det var så mycket folk som var här.
Vi hade hämtat hem bord och stolar från Flustret för att få plats med alla.
Det kändes lite som en kvarterslokal eftersom vi inte har något på väggarna eller inredning överhuvudtaget.
Men vi hade ju varandra.
Det blir lite så när man ska fixa och dona att man inte hinner sitta ner och prata med alla... Så känner jag jämt när vi har fest eller kalas här. Jag vill så gärna att alla ska ha det bra så jag kan inte sitta ner och njuta...
Jag hoppas alla hade trevligt iallafall.
Det blev väldigt smidigt för alla kom inte samtidigt utan de kom lite i omgångar så alla fick gott och väl plats.
.
Vi hade som sagt bjudit hem Julius gudföräldrar och grannarna i Nåntuna lite senare för att de skulle stanna på middag.
Hade även bjudit Inkan men glömt säga att det var middag så hon kunde inte stanna för hon hade bokat upp sig på en annan middag. Jag hoppas hon förstår att det var ett misstag för jag är inte så fräck att bjuda henne samtidigt som alla andra men att hon inte skulle stanna på middagen... Hade verkligen varit trevligt att ha henne Kvar för vi träffar henne inte så mycket nu när hon bor i Stockholm.
.
Marcus och Tony lagade maten medan vi andra snackade skit, drack lite vin och gav ungarna korv med bröd. Och maten blev fantastisk god.
Det var väldigt trevligt och jag hoppas det blir fler "grann"-middagar.
Det blir ju inte lugna middagar nu när det är så mycket barn med.
Det var 8 ungar totalt mellan 7 år-6 månader Så det var verkligen livat.
Klara och Christian fick en liten försmak på hur det kommer att bli.
.
Julius var så övertrött vid 20 för då hade han inte sovit sen kl 11 på förmiddagen. Vi försökte få honom att sova lite på eftermiddagen men det var för mycket som hände så han kunde inte slappna av
.
Vid 23 hade alla åkt hem så då städade vi undan och hoppade i säng.
Julius vaknade vid 2 och var så ledsen. Antingen var han bara trött eller så hade han ont i magen för han hade inte bajsat på två dagar och sen pruttade han hela tiden.
Linus var uppe med honom i, jag tror det var 1,5 timmar
Sen sov han till kl 10!!! Nytt rekord, sommartid ifs men iallafall.
.
Julle fick iallafall massor av bra presenter.
Får se om jag kommer ihåg allt
.
Galonkläder från topp till tå + bollar.
Födelsedagståg + väska.
Cykelbarnstol + Gunghäst.
En låda böcker + klossar + brio snickarbänk.
Shorts, keps och solbrillor.
Två böcker + en garnkatt.
Bamse och Lilleskutt.
Keps och skor.
En båt.
En Bil med en gris.
Duplobondgård.
Min musikskatt.
Barnbestick + pussel.
Jag hoppas jag kommit ihåg allt
.
Nu är det snart träning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0