B.U.S-ungar är igång

Igår var det söndag och jag skulle starta mina B.U.S-ungar...
Jag var väldigt nervös och visste inte om mina planer skulle funka i praktiken...
.
Jag åkte hemifrån vid 9 för jag skulle förbi Bauhaus och köpa rep till mitt tyg, som jag såklart inte hunnit sy. Hittade inte pedalen till maskinen.
.
+ att jag skulle köpa träningskläder jag kunde ha just till B.U.S. Eftersom det var så tidigt så var inga av sportaffärerna öppna... Fick handla på Coop.
.
När jag kom till Svettis så plockade jag fram min hinderbana, skrev ett brev som jag skulle berätta för barnen...
Före
Sen var det bara att vänta...
Jag var när nervös för att inte uppfylla föräldrarnas förväntningar.
Barnen tror jag har skoj med nästan vad som helst...
men det är föräldrarna man måste visa att det är någonting de ska fortsätta gå på och att de tycker att det är bra och att jag är bra.
Läskigt.
.
Så dök de upp de små liven.
De var nog lika nervösa som jag.
.
Jag började med att prata med alla mammor och pappor om vad jag har tänkt mig och hur mitt mål med framtiden ser ut.
.
Sen sa jag till barnen att jag hittat ett brev...
Jag började läsa och de var verkligen fångade... men jag kände att jag var tvungen att speeda på det lite för de hade myror i brallorna.
.
Den skulle jag gå med dem i hinderbanan hade jag tänkt men de som gick först sprang ju vidare eller runt igen på den första grejen så jag fick försöka fånga upp dem och visa vad de skulle göra överallt.
De hittade sina favoriter.
Föräldrarna var med och hjälte till så det rullade på bra.
.
Efter en stund gick vi bakom draperiet och lekte andra lekar. De skulle gå som olika djur, låta som olika djur mm...
Sen gick vi tillbaka till hinderbanan så de fick leka av sig lite till.
.
Jag bröt 10 min tidigare för att jag ville avsluta när de tyckte det var som roligast...
Vissa grät för de inte ville gå hem
Det måste väl ändå vara ett gott betyg.
Jag hade kul iallfall...

Kommentarer
Postat av: Linda H

Det klart dem hade kul, dem har ju världens

bästa "fröken". Lycka till!

kram kam

2010-10-19 @ 13:37:33
Postat av: Sara

Heja heja Tessan! Jag är så impad av dig och du är grym!!!

2010-10-19 @ 17:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0