Sjuka

Jag och Julle är sjuka.
Han är så förkyld.
Han har ju varit snorig till och från sen han började på förskolan.
Inte så att det bara rinner utan det är grönt.
Nu är han så snorig och täppt så att dte tränger upp i ögonen.
Så när han vankar så får vi börja med att badda hans ögon med varmt vatten så han får upp dem.
I går morse så visste jag inte att det hade hänt så jag ställde ner honom från sängen.
Han gick rätt in i väggen... Jag ställde honom upp och han gick in i väggen igen.
Då upptäckte jag att han inte fick upp ögonen.
.
Jag har feber och ont i halsen.
Jag har fått ställa in mina grupper idag och i morgon.
Det känns inte så bra faktiskt. Men jag visste inte vad jag skulle göra.
Jag hade inte orkat hålla igång.
.
Linus har iallafall ringt.
Det känns så skönt att höra något från honom.
De hade det bra och de hade det varm.
Han hade skjutit en hjort igår. Så han var så nöjd.
Det har gått 4 dagar sedan han åkte.
Men de här veckorna kommer att gå fort.
Jag räknar ner. hahaha
.
Jag har fixat på kontoret idag och gjort en liten hörna till Selma.
Man ska boa åt henne sp att hon har en lugn och mysig plats när hon ska till att förda.
jag har ju verkligen ingen aning om när de ska komma.
En kompis berättade att man kunde känna på hennes bröstvårtor, hade det bildats vaxproppar längst ut så är det nära.
Hon har det...
Så nu kommer hon inte att få gå ut.
Tänk om hon ska till och föda och vi inte är hemma och måste föda ute.
Hon får vara inne.
Hon ligger mest raklång på golvet.
Håller sig borta från Julius
och är inte alls lika kelig längre.

Kommentarer
Postat av: Linda H

Krya på er! Kram

2010-10-26 @ 16:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0