Kulturnatten

Vi var faktiskt en vända ner på stan i lördags.
Det var riktigt mysigt.
När vi kom ner på stan så var det 19 grader, mycket folk och mysig stämmning.
Linus mamma var med oss och först gick vi till Upplandsmuséet-
Jag har aldrig varit där.
Det är ju helt sjukt att man inte har varit runt i Uppsala. Det får bli ändring på det.
Men På Upplandsmuséet så hade de en lekhörna för barn. Jag tror att de alltid har den där.
Men det är sven Nordkvist som har ritat det.
Det var allt i Julius Höjd.
Pelle Svanslös husen, där det fanns små luckor man kunde öppna och kika in i. Där var det små rum som var inredda som ett katthem.
Pettsson och Findus hus med ett dass där Julius precis fick plats i.
Ett väldigt gammalt kök
Där det fanns massor med träråvaror som en korv och en ost...
Det var en favorit tills...
Han träffade på en till Julius och hans storebror Jonathan 5 och 7 år.
De var helt fantastiska.
De hjälpte Julius upp i klätterhuset som oxå fanns där.
De verkligen lekte med honom och tyckte det var så kul. De klippte ute katter till honom och gjorde en pappershatt till honom.
De var helt fantastiska
Jag gick och berättade det för deras mamma.
Var det fjantigt?
Men jag tyckte de var så mysiga så jag ville bara berätta det.
Jag skulle bli glad av att höra det.
Så vill jag att Julius ska bli.
.
Sen gick vi runt en stund och Julius somnade som en stock efter Upplands.
Sen åkte vi hem så vi var väl hemma vid kl 21...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0