Träningsvärk

Aj aj aj vad min rygg, ben och rumpa gör ont.
.
Igår hade jag tänkt att jobba hemma.
Men när jag kom hem efter att lämnat Julius på Kojan så stod den här på tomten.
Han skulle fixa till och gräva och schakta bort massa jord så vi kan lägga sten och gräsmatta.
Så jag vick berätta hur vi tänkt ha det.
När han började gräva så visade det sig att elkabeln låg för högt upp så jag fick ta tag i spaden och gräva ner den 40 cm djupare.
Fy fan vad jag svettades och hade sån mjölksyra i benen och armarna.
Så idag har jag sån träningsvärk mellan skuldrorna och i rumpan.
-
När han väl började gräva och fixa så fick jag ångest.
Jag kan ju inte yrket och tillvägagångssättet men det var bara kaos till en början och all gammal gräsmatta försvann. Det var bara högar av jord och sant och bara elände.
.
Men det fixade sig tillslut och den stora högen försvann
Före
Efter, här ska det läggas sten i vår och planteras fina växter i slänten upp mot buskarna.
.
Men grävmaskinister...
Jäklar vad duktiga de är!
Vi stod och kollade och hjälpte till hela dagen så det blev inte så mycket jobb gjort.
Vårt hus ligger ju in sänka så nu har han planat ut tomten så det inte är så mycket olika nivåer.
Kommer lite mer bilder sen, har dem på kameran hemma.
.
Så nu ska vi mäta klart trädgården sen beställa jord och gräs!!!
Så förhoppningsvis blir det gräs innan vintern.
.
I morgon så ska jag måla klart huset. och kanske börja med garaget.
På huset är det bara en gavel kvar, vindskivorna bakom hängrännorna och sen fixa allt mitt slarv...
.
Nu ska jag sticka och handla lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0