Hej igen

Ja nu ska jag ta tag i det här!
.
Jag och Julius är dunderförkylda och vi har varit hemma från jobb och förskola i två dagar. Idag är vi oxå hemma men det skulle vi eftersom vi har gått på jullov. Det blir ganska mycket film eftersom vi inte har så mycket energi. Men vi ska försöak hitta på något idag.
.
Jag har lite mer energi idag så jag har gjort lite julgodis. Knäck, ischoklad och "mozart"kulor. Ska åka och handla lite så ska jag under dagen höra lite Rocky road och saffransbullar.
Inte så snygga och jag ingen aning om vad de smakar. Det är cognac i dem så jagha rinte smakat
.
Vi ska ha julen hos oss i år och vi kunde bli 27 st om alla kom men nu blir vi endast 17 st. Vet inte om det beror på att det är hos oss och inte hos mormor som det brukar. Men det blir nog trevligt iallafall.
Det blir Julius första riktiga jul, förra året var vi i Egypten och då fattade han det inte riktigt heller. Men i år, nu är det väldigt mycket snack om tomten och han går och sjunger julsånger hea tiden. Förmodligen för att de sjungit dem i massor på förskolan. Men det är mysigt.
Så nu har vi julpyntat huset för första gången... Det är riktigt mysigt och julstämmningen börjar smyga sig på. Granen är intagen men ska kläs i morgon.
Jag har inte riktigt börjat handlajulklappar än... Men ska försöak hinna ikväll eller i morgon. Ska försöak tänka ut vad alla ska få så jag bara kan sticka och handla.
.
Nu måste jag hitta på något med Julius

Kommentarer
Postat av: Linda H

God morgon!!

Kul att se att du har hittat tillbaka ;)

Hoppas ni får en skön jul.

kram kram

2011-12-23 @ 10:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0