Dagen slutade i kaos

Dagen var som vanligt. Jag jobbade på och jag åkte och hämtade Julius kl 15.
Vi åkte hem och verkligen mös... Vi satt i soffan och kramades och tittade på Bollibompa för Julius var ganska så trött.
Det var så mysigt.
Så ringer telefonen.
Fastighetskötaren ringer och berättar att det gått ett Redoxlarm på Svettis.
Fan fan fan.
Det betyder att det inte pumpar upp något klor till poolen.
Det var tomt.
Jag såg att det var låg nivå på morgonen och skulle fylla på.
Fick inte upp korken till själva dunken så jag skulle hämta en av gympalärarna men när jag väl kom upp så glömde jag bort det.
Oförlåtligt.
Så det hände det som inte fick hända som oxå bara hände för en månad sedan då jag inte visste hur man skulle göra.
Det var bara att åka in och fylla på klor.
.
Julle ville inte följa med. Jag fick inte ut honom i hallen så jag fick muta honom.
Inget jag är stolt över
När han ätit upp så kollade han ut genom fönstret
Så jag frågade vad han tittade på
Jan sa något som Bö, som han säger till nästan allt. haha men det var månen han menade.
så bertättade han att den var.....
STOR!!!!!
Hahaha
Det är så mycket uttryck just nu och det kommer mer och mer ord.
.
Tillbaka till Svettis.
Trodde att det här bara var att fylla på klor och vatten i tunnan...
men så fel jag hade.
Jag fick inte klorpumpen att funka så kjag var tvungen att ringa den här fastighetskötaren som var så arg på mig och skällde varje gång jag ringde.
Gör jag hade ju ingen aning om hur jag skulle göra.
.
Så nu skulle jag plocka isär alla ventiler och rengöra dem.
Kände att det kanske inte var den bästa miljö för Julius att vara i så jag ringde Farmor och hon var så snäll så hon kom och plockade hem honom.
.
Jag var tvungen att klä på mig skyddsdräkten
och mask och handskar
och sätta igång.
.
Jag gjorde som jag skulle men fick ändå inte igång pumpen.
Så fick jag hjälp av Lasse och Annie men vi kom fram till att det var nog något fel på pumpen.
Eftersom det kommit in så mycket luft i systemet för att jag inte fyllde på klor i tid så hade jag förstört klorpumpen...
.
Och jag har knappt sovit någonting i natt för jag har grubblat.
Jaghar sån ångest så jag hade ingen lust att gå hit något mer.
Jag hatar att jag gjort fel och jag känner mig så jävla dålig.
Nu hoppas jag vara att de kan fixa det idag så verksamheten kan fortsätta i kväll...
.
Jag är väl förberedd på skället jag ska få under dagen... det är bara att bita ihop för det är jag som gjort fel.

Kommentarer
Postat av: Klara

Men gud vilket äventyr..känn dig inte dålig Tess. Du är världens bästa mamma och sambo, inte så konstigt att man glömmer lite grejer då och då. Hoppas att det löser sig. Kram

2011-02-16 @ 16:15:31
Postat av: Linda H

Stackare! Men kan inte låta bli att fnissa lite åt dej i din dräkt. Kram

2011-02-17 @ 10:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0