GLASCH

... är något som Julius vill ha varje dag och helst hela tiden.
Men det får  han inte.
När han var magsjuk förra veckan så fick han isglass för att få i sig vätska. Han fick tre st per dag i två dagar... och han ger sig inte.
Han försöker varje dag.
Han tittar på mig med sina gulligaste ögon och säger GLASCH?
Nej du får ingen glass idag, glass får man på fredagar, (som om han fattar vad fredag är)
Då går han fram till fyrsen och öppnar den med hjälp av den lilla spaken i golvet och säger återigen glasch!
Nej du får ingen glass idag Julius.
Då pekar han på lådan i frysen där glassen ligger. "Där, glasch!"
Nej , julius, stäng frysen nu du kommer inte att få en glass.
Han stänger då frysen och öppnar kylskåpet..
Så tar han alltid fram yoghurten och säger, glasch? Nej det är ingen glass det är yoghurt men du kan få ett glas om du vill.
Då är han nöjd... för ett tag.
Men vi har verkligen våra duster här hemma nu, tänk att när man går ifrån rutinerna i några dagar så tar det så lång tid att få tillbaka dem igen.
Det är mycket gråt och skrik när han inte får som han vill och han ger sig inte heller...
Nu kommer jag inte ihåg vad det var han inte fick men han grinade i 30 min!!! tillslut så hade han bytt grej han var arg över som att det var att han ville ha en speciell tröja på sig.
Den grejen kunde jag ju gå med på.
Då hade han glömt det riktiga och trodde egentligen att han fick som han ville.
haha.
men 30 min?!
Är de så eller är det något med vår son?
De är så lika
I helgen kommer bli en riktig bra helg tror jag.
Ikväll ska vi ut till Lagnö till Klara, C och underbara lilla Astrid. Vi sover kvar och har en heldag där i morgon.
Sen på eftermiddagen så ska vi till Linus bror och fru för de har 40-års fest. Vi ska hjälpa till lite inför festen sen kommer två av gympatjejerna, Hanna och Anna,  och hjälper till med att hålla snyggt under kvällen.
.
Vi åker hem på kvällen för jag har ju B.U.S-ungarna på söndagen och Linus har ett stort event på Studenternas innan Sirius-Västerås...
Gå dit vet jag, det är gratis inträde till matchen och det är ett erbjudande att köpa biljetter till Bandyfinalen.
.
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0