Två års trots

Jag hade glömt att den fanns men kom just på att den är värre än 3-års trotsen...
Herregud vad är det för monster vi har.
Ni såg kanske min förra inlägg.
Det fortdatte idag... efter bara 20 m in vaken tid.
Vi skulle äta frukost, så jag sa till honom att nu ska vi göra lite frukost, vill du följa med. Ingen reaktion för han mös i soffan.
När gröten var klar så stängde han av tv och skulle komma och sätta sig.
Då kom han på att han visst ville vara med och röra i gröten. Den var ju klart och han blev hysterisk.
Jag sa att nu var gröten klar så han skulle sätta sig att äta upp den...
Då gick han och hämtade en liten talltik och häller över gröten till den. Det här sker på golvet.
Måste säga att han var väldigt duktig på att pricka rätt.
När han gjort det gick han med den djupa tallriken till diskbänken och menade på att nu skulle vi göra ny gröt.
Jag stod på mig att nej, det blir ingen ny gröt.
Efter ca 20 min gråt tänkte jag att jag kanske ska kompremissa. (Hur stavas det) Så jag sa, vill du ha ny gröt får du ta undan talltiken på golvet först.
MAAAMMMMMMAAAA!!!!! Skrek han då. Han menade på att jag skulle plocka undan.
Nej Julius det är du som får plocka undan för det är du som har ställt allt där.
Ta nu talltiken och ställ den på diskbänken.
NEEEEEJJJJJ!!!!!
Då tar han talltiken och ställer framför mig på köksbordet och menar på att jag ska ställa den på diskbänken.
Jag sitter alltså där och äter min frukost och försöker spela cool.
Julius är nu så arg att han skakar och tittar på mig med hatisk blick...
efter yttligare 15 min går det över til att vara ledsen så han hämtar sin napp och filt och vill sitta i knät.
När han lugnat ner sig säger jag igen.
Vill du ha ny gröt  så får du ställa talltiken på diskbänken.
Då gör han det på en gång.

Gör ny gröt, han vill inte vara med och röra?!
När vi ska ha i sylten så är jordgubbssylten slut!
Fanns bara blåbär och Lingonsylt..
Det brakar igen och han vill inte ha någon gröt.
Han äter smöråsar i stället...
nu måste jag lägga in lite fina bilder på honom så jag inte glömmer att han finns där inne någonstans
Hoppas det inte tar för lång tid tills han kommer tillbaka
Nu är det helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0