Äntligen tillbaka till vardagen

Nu har jag varit dålig igen.
.
Men nu ör det som vanligt igen och jag tycker verkligen det är skönt att vara tillbaka på jobbet och att Julius äntligen får vara på förskolan...
Han har längtat...
Jag vet inte om han just har medvetenheten att längta just till Kojan men han har längtat efter stimulans...
Den sista veckan har han haft så svårt att sysselsätta sig själv och jag har försökt med allt men inget har varit kul mer än max 15 min... utom att leka affär med mig.
Och det blir jag less på efter 10 min men jag står ut en timme för att han förhoppningsvis skulle gå in och leka själv på sitt rum så jag fick något gjort...
Här leker vi affär i Egypten
.
Men nej...
Då var tvn ett alternativ, inget alternativ jag gillar men ibland så är man tvungen.
.
Han har även blivit en liten egoist när det gäller leksaker. Vi har till kusinerna i söndags och då fick ingen leka med någonting som han hållit i under dagen. Han skrek min!!!! eller något liknande... Han menade MIN i allafall.
Har slutat äta med bestick för i Egypten hade de bara stora bestick och vi tillät honom att äta med händerna.
Det vår vi äta upp nu.
Så det är väldigt bra att han ska tillbaka till ordning och reda.
.
Så när vi parkerade bilen på förskolan så skrek Julius JAAAAAA!!!!!
.
Igår så vaccinerade vi katterna... Det visade sig att vi hade tre flickor!!! alltså inte två flickor och en kille?! Så duktig var man på att se det...
Så jag fick ringa köparna om de var intresserade iallafall... Pappan trodde det men skulle höra med de andra först och ringa tillbaka...
De har inte ringt.
Så vi får hålla tummarna att de vill ha dem.
Tre små flickor
.
De hade även fått örnskabb av Selma.
Det behandlas en gång så är det borta och tydligen vanligt.
Så alla 5 katter fick medicin igår så nu ska det vara borta...
Nästa gång de ska vaccineras så ska de kollas i öronen igen för att kolla så att det är helt borta.
.
Nu har jag fått tillbaka min bil.
det har varit på verkstaden i en vecka för bränsleslangen hade gått sönder.
Så jag har haft en lånebil som jag råkade köra ner i diket med.
Inte så dramatiskt som det låter.
De hade plogat korsningen bredare än vad den var så när jag stannade så kom jag inte därifrån. När jag gick ut och tittade så såg jag att jag vara nere i diket.
En kommunbil kom och drog upp mig.
Här sitter jag fast
.
Nu ska jag jobba lite igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0