...sjukstugan fortsätter.

Han hade en vaken natt till. Inatt somnade jan vid 3 tiden, herregud när ska vi få sova på nätterna?!

Vi fick iallafall en tid på vårdcentralen 14.15.
Linus låg däckad hela dagen idag med feber och hosta. Jag och Julle hade vår hosta.
Julius var hur pigg som helst för lek men lätt till gråt så helt pigg är han inte.
Men vi passade på att äta lite på pepparkakshuset innan vi slängde det.

Väl hos doktorn så misstänkte de halsfluss på Julius och tog halsprov på honom.
Han har alltid varit så duktig när han varit hos doktorn men efter det här halsprovet vet jag inte om han vill träffa en läkare igen.
Han gapade snällt och sen fick han så arg när han märkte vad de gjorde.
Han sprang ut från rummet och vägrade komma tillbaka.
"mamma vi åker hem nu" skrek han springandes mot utgången.
Sköterskan försökte locka honom med allt för att komma tillbaka. Men han vägrade.
Så jag fick ta stick i fingret istället.

Jag fick honom att sätta sig i mitt knä i väntrummet och han somnade hullandes.
Ingen halsfluss utan bara något förkylningsvirus.
Vi fick lite hostmediciner.

Jag åkte och tränade tjejerna men var tvungen att åka hem för jag orkade inte ens prata.

Nu ligger jag här i soffan och ska snart hoppa i säng.
Hoppas det blir hela natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0